از بین بردن جای زخم های قدیمی :10 درمان پزشکی برتر

جای زخم های قدیمی

جای زخم های قدیمی

در حالی که بعضی از مردم زخم های خود را نشانه ای از غرور می دانند ، بسیاری از مردم فقط می خواهند آنها را از بین ببرند. از آنجا که آنها می توانند بر ظاهر شما تأثیر بگذارند ، می توانند باعث شوند احساس خودآگاهی کنید.

اگر می خواهید از شر جای زخم های قدیمی خلاص شوید ، باید بدانید که زخم چیست و چه نوع زخم را می خواهید از بین ببرید.

جای زخم های قدیمی
جای زخم های قدیمی

زخم ها چگونه شکل می گیرند ؟

یک زخم به عنوان بخشی از روند طبیعی بهبود پس از آسیب ایجاد می شود. هنگامی که درم — لایه دوم پوست — آسیب دیده است ، بدن شما الیاف کلاژن را برای ترمیم آسیب ایجاد می کند ، که منجر به ایجاد زخم می شود.در بیشتر موارد ، هرچه زخم سریعتر بهبود یابد ، کلاژن کمتری رسوب می کند و زخم کمتر قابل توجه خواهد بود.به طور معمول ، شدت زخم بر اساس شدت آسیب یا آسیب است. آنها در قسمت های مختلف بدن و بر اساس سن فرد آسیب دیده متفاوت شکل می گیرند.

10 درمان پزشکی برتر برای از بین بردن زخم ها

هیچ راهی برای از بین بردن جای زخم های قدیمی وجود ندارد ، اما بسیاری از آنها با گذشت زمان به تنهایی سبک تر می شوند. همچنین برخی از درمان های پزشکی و گزینه های بدون نسخه (OTC) وجود دارد که می تواند به کاهش ظاهر زخم ها کمک کند.

ژل یا ورق سیلیکونی

ژل ها و ورق های سیلیکونی می توانند برای بهبود جای زخم های قدیمی استفاده شوند ، نه زخم های باز. ژل ها یا ورق های نرم و انعطاف پذیر هستند که مانند یک پانسمان خود چسبنده استفاده می شوند. آنها برای کمک به نرم شدن پوست و صاف شدن زخم طراحی شده اند.

روزانه پوشیده می شوند ، می توانند تا 3 ماه شسته و دوباره استفاده شوند. شما به نسخه نیاز ندارید-آنها را می توانید از طریق پیشخوان در فروشگاه محلی خود خریداری کنید.

استروئیدها

تزریق کورتیکواستروئید می تواند در درمان انواع خاصی از زخم ها مانند جای زخم های قدیمی یا کلوئید موثر باشد.آنها مستقیما به بافت زخم تزریق می شوند تا به کاهش خارش ، قرمزی و احساس سوزش که این زخم ها ممکن است ایجاد کنند کمک کنند. آنها در انواع دیگر زخم ها استفاده نمی شوند زیرا اگر مستقیما به یک زخم صاف تزریق شوند می توانند باعث ایجاد یک سوراخ دائمی شوند.

تزریق ها تورم را کاهش می دهند و زخم را صاف می کنند. تزریق ها معمولا در چندین مورد در طی یک سری ماه انجام می شود. می توانید از پزشک بپرسید که آیا این چیزی است که آنها می توانند به شما ارائه دهند.

جای زخم های قدیمی
جای زخم های قدیمی

لیزر درمانی

لیزر درمانی که به عنوان لیزر پوست یا اصلاح جای زخم های قدیمی نیز شناخته می شود ، رگ های خونی را هدف قرار می دهد که می تواند ظاهر زخم را کاهش دهد.در حالی که نمی تواند زخم را به طور کامل از بین ببرد ، پالس های نور می تواند زخم را صاف تر کند ، قرمزی را کاهش دهد و درد و خارش را کاهش دهد.

پرکننده های پوستی

پرکننده های پوستی تزریقی مواد ژله ای هستند که زیر پوست شما تزریق می شوند. به طور معمول ، آنها از اسید هیالورونیک ساخته می شوند ، ماده ای که به صورت ارگانیک در بدن شما ایجاد می شود. گاهی اوقات می توان از آنها برای پر کردن جای زخم های قدیمی حفره ای استفاده کرد ، به عنوان مثال ، اگر در نتیجه آکنه زخم های عمیقی دارید.پرکننده های پوستی توسط پزشک یا متخصص زیبایی یا پوست تزریق می شوند.

لایه برداری شیمیایی

برای درمان جای زخم های قدیمی می توان از لایه برداری شیمیایی استفاده کرد. محلول شیمیایی بیرونی ترین لایه پوست را حل می کند تا به افزایش گردش سلول کمک کند و پوست صاف تر و کمتر نامنظم را نشان دهد.این درمان برای افرادی که پوست روشن تری دارند بهتر عمل می کند. متخصصان زیبایی به طور معمول لایه برداری شیمیایی انجام می دهند.

اگر پوست تیره تری دارید ، پوست اسید گلیکولیک ممکن است موثرتر باشد. اسید آزلائیک همچنین گزینه خوبی برای درمان آکنه و رنگدانه روی صورت است.صرف نظر از رنگ پوست ، مطمئن شوید که روزانه از کرم ضد آفتاب استفاده می کنید و در صورت قرار گرفتن در معرض آفتاب دوباره استفاده می کنید ، زیرا پوست پوست را به نور و اشعه ماوراء بنفش (UV) بسیار حساس می کند.

همچنین بخوانید : 7 نوع مختلف چین و چروک و 4 نکته برای درمان آنها

زیرمجموعه

Subcision یکی دیگر از درمان های زیبایی شناختی رایج است که برای درمان زخم آکنه استفاده می شود. این شامل قرار دادن یک سوزن کوچک در پوست شما برای آزاد کردن زخم آکنه از بافت زیرین است.این می تواند به ویژه برای زخم های افسرده یا فرورفته موثر باشد.این اجازه می دهد تا پوست افزایش یابد و ظاهر زخم آکنه را کاهش دهد. در کلینیک زیبایی یا پوست انجام می شود.

پیشنهاد ویژه ما

برش پانچ

این درمان زخم آکنه از یک ابزار جراحی استفاده می کند که با اندازه زخم مطابقت دارد.درست مثل نامی که توصیف می کند ، زخم با ابزار برداشته می شود و سپس دوخته می شود. این یکی از بهترین راه ها برای از بین بردن این سبک های عمیق زخم ها است ، مانند زخم های یخ یا باکس کار.برای کسب اطلاعات بیشتر به کلینیک زیبایی یا پوست مراجعه کنید.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ می تواند در انواع مختلف زخم ها استفاده شود.همانطور که از نام آن پیداست ، درمان از میکرو سوزن برای خارش پوست و ایجاد میکروکانال استفاده می کند. این باعث تحریک تولید کلاژن می شود که به بازسازی پوست و کاهش ظاهر زخم ها کمک می کند. کلینیک های زیبایی یا پوست به طور معمول میکرونیدلینگ را ارائه می دهند.

کرم های دارویی

بسته به نوع زخم شما ، پزشک ممکن است بتواند کرم تجویز کند. بعضی از کرم های فقط نسخه ای ممکن است موثرتر از چیزی باشند که شما بدون نسخه می خرید.

این محصولات اغلب حاوی یک رتینوئید با قدرت بالا یا یک استروئید موضعی برای کاهش خارش و تورم هستند. اطمینان حاصل کنید که از پوست خود در برابر آفتاب محافظت می کنید ، به ویژه هنگامی که زخم ها بهبود می یابند. روزانه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب لباس های ضد آفتاب مانند کلاه و روسری را انتخاب کنید.

کرم های OTC

گزینه های زیادی هم هست. این کرم ها حاوی مواد فعال فقط نسخه ای نیستند بلکه در عوض حاوی گزینه های دیگری هستند که هدف آنها کاهش اندازه و ظاهر زخم ها و همچنین مبارزه با سرخ شدن یا خارش است.

درمان های طبیعی برای از بین بردن جای زخم

همچنین چندین درمان طبیعی وجود دارد که ممکن است به ایجاد زخم کمک کند.

جای زخم های قدیمی
جای زخم های قدیمی

آلوئه ورا

در یک منبع مورد اعتماد در سال 2019 که 23 آزمایش را بررسی کرد ، محققان به این نتیجه رسیدند که آلوئه ورا می تواند بهبود زخم را بهبود بخشد و می تواند در هنگام استفاده در کنار روش های دیگر به زخم ها کمک کند.

برای استفاده از آن:

  • پوست سبز تیره را از سمت صاف تر برگ آلوئه ورا بردارید.
  • ژل سبز روشن تقریبا شفاف را بیرون بیاورید.
  • ژل را با استفاده از حرکات دایره ای مستقیما روی زخم خود بمالید.
  • بعد از نیم ساعت ژل را با آب تازه و خنک بشویید.
  • هر روز دو بار تکرار کنید.

ویتامین E

شواهد علمی در مورد ویتامین E و زخم ها قطعی نیست. تحقیقات در مورد اینکه چگونه ویتامین E می تواند آکنه را درمان کند و زخم های آن را درمان کند ، قطعی نیست.

در یک مطالعه در سال 2016 ، محققان به این نتیجه رسیدند که شواهد کافی وجود ندارد که ویتامین e موضعی تأثیر مفیدی بر زخم ها داشته باشد تا استفاده گسترده آن را توجیه کند. آنها نیاز به مطالعات با کیفیت بالا را ذکر کردند.

  • یک کپسول ویتامین E را روی زخم باز کنید و روغن را روی زخم فشار دهید (ممکن است برای دریافت مایع کافی برای پوشش کامل به بیش از یک کپسول نیاز داشته باشید).
    حدود 10 دقیقه روغن را روی و اطراف زخم ماساژ دهید.
    بعد از حدود 20 دقیقه روغن را با آب گرم بشویید.
    این روند را حداقل سه بار در روز تکرار کنید.

عسل

شواهد علمی وجود ندارد که عسل بتواند به زخم ها کمک کند.یک منبع مورد اعتماد مطالعه در سال 2016 که تأثیر عسل مانوکا بر زخم ها را بررسی کرد ، دریافت که در حالی که عسل دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتری است ، در ظاهر زخم هنگام استفاده موضعی تفاوت ایجاد نمی کند.

  • قبل از رفتن به رختخواب ، زخم خود را با یک لایه عسل بپوشانید.
  • زخم پوشیده از عسل را با بانداژ بپیچید.
  • بگذارید یک شب کامل بماند.
  • صبح بانداژ را برداشته و عسل را با آب گرم بشویید.
  • هر شب این قسمت از روال خود را بسازید.
جای زخم های قدیمی
جای زخم های قدیمی

روغن نارگیل

شواهد علمی محدودی برای حمایت از استفاده از روغن نارگیل برای محو شدن زخم ها وجود دارد.

یک منبع مورد اعتماد در سال 2018 اشاره کرد که روغن نارگیل در بهبود زخم توسط:

  1. تشویق سنتز کلاژن
  2. کاهش التهاب
  3. ترمیم مانع پوست
  4. داشتن اثر ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی
  • چند قاشق غذاخوری روغن نارگیل را فقط به اندازه کافی گرم کنید تا مایع شود.
  • روغن را حدود 10 دقیقه در جای زخم ماساژ دهید.
  • بگذارید پوست حداقل 1 ساعت روغن را جذب کند.
  • هر روز دو تا چهار بار تکرار کنید.

سرکه سیب

نشان داده شده است که سرکه سیب (ACV) به جلوگیری از زخم های آکنه کمک می کند. یک منبع مورد اعتماد مطالعه در سال 2014 این را به اسید سوکسینیک موجود در ACV نسبت داد. اسید سوکسینیک می تواند التهاب ناشی از آکنه را کنترل کند که به نوبه خود ممکن است از ایجاد زخم جلوگیری کند.

  • 4 قاشق غذاخوری آب مقطر را با 2 قاشق غذاخوری ACV ترکیب کنید.
  • یک توپ پنبه را در مخلوط آب و آب مرکبات فرو کنید و زخم خود را سخاوتمندانه بمالید.
  • بگذارید خشک شود.
  • این کار را هر شب قبل از خواب انجام دهید و صبح محل را بشویید.

اسطوخودوس و روغن زیتون

تحقیقات نشان می دهد که اسانس اسطوخودوس می تواند به بهبود زخم کمک کند.یک منبع مورد اعتماد مطالعه در سال 2016 در مورد موش ها نشان داد که سطح زخم های درمان شده با روغن اسطوخودوس در مقایسه با گروه کنترل به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

  • سه قطره اسانس اسطوخودوس را در سه قاشق غذاخوری روغن زیتون فوق العاده بکر مخلوط کنید.
  • مخلوط را حدود 5 دقیقه در ناحیه زخم شده ماساژ دهید.
  • روغن را حدود 30 دقیقه در جای خود بگذارید.
  • منطقه را با آب گرم بشویید.
  • این روند را حداقل سه بار در روز تکرار کنید.
جای زخم های قدیمی
جای زخم های قدیمی

لیمو

هيچ مدرک پزشکي محکمي وجود نداره که ليمون بتونه به زخم ها کمک کنه یک مطالعه در سال 2018 بر روی موش ها نشان داد که استفاده موضعی از روغن لیمو به کاهش التهاب پوست و آسیب پوست در موش ها کمک می کند.

  • یک گوه را از یک لیمو تازه برش دهید.
  • در حالی که آب لیمو را روی زخم فشار می دهید ، طرف آبدار لیمو را به آرامی روی زخم بمالید.
  • حدود 10 دقیقه استراحت کنید قبل از اینکه منطقه را با آب خنک بشویید.
  • این کار را هر روز تقریبا همزمان انجام دهید.
  • آب مرکبات و روغن ها ، از جمله لیمو ، لیمو ، پرتقال و برگاموت ، باعث حساسیت به نور یا حساسیت به نور می شوند.
  • اگر تصمیم دارید از یک محصول مرکبات روی صورت خود استفاده کنید ، حداقل 12 ساعت پوست خود را در معرض اشعه
  • ماوراء بنفش قرار ندهید و همیشه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

سیب زمینی

شواهد پزشکی محدودی وجود دارد که از این ایده حمایت می کند که سیب زمینی می تواند به زخم ها کمک کند. اما یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که پوست سیب زمینی ممکن است به بهبود سوختگی های جزئی کمک کند.

  • یک سیب زمینی را به دور های متوسط و ضخیم برش دهید.
  • با استفاده از یک حرکت دایره ای ، برش سیب زمینی را روی زخم خود بمالید.
  • هنگامی که برش سیب زمینی شروع به خشک شدن کرد ، آن را دور بریزید و با یک برش دیگر مالش دهید.
  • مالش و تعویض را حدود 20 دقیقه ادامه دهید و سپس اجازه دهید زخم حدود 10 دقیقه در هوا خشک شود.
  • منطقه را با آب خنک بشویید.
  • این روند را حداقل یک بار در روز تکرار کنید.

گل سرخ و بخور

یک منبع مورد اعتماد مطالعه در سال 2019 تأیید کرد که روغن گل سرخ به طور قابل توجهی بهبود زخم را ترویج می دهد و به طور موثر زخم ها را بهبود می بخشد. یک منبع مورد اعتماد مطالعه در سال 2017 پیشنهاد کرد که روغن بخور ممکن است به بهبود فیبروبلاست های پوستی انسان کمک کند.

  • قسمت های مساوی روغن اسانس گل محمدی و روغن اسانس بخور را مخلوط کنید.
  • مخلوط گل رز و عطیر را روی زخم ماساژ دهید.
  • 45 دقیقه صبر کنید تا به آرامی منطقه را با آب گرم بشویید.
  • این روش را سه بار در روز دنبال کنید.

جوش شیرین

یک منبع قدیمی تر در سال 1995 که به طور خاص به بهبود زخم پس از جراحی نگاه می کرد ، بهبود قابل توجهی را در هنگام استفاده از نوشابه مشاهده کرد. این در روز 7 و بیشتر در روز 14 مشاهده شد.

  • آب مقطر — کمی در یک زمان — را در 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین مخلوط کنید تا یک خمیر ایجاد شود.
  • زخم خود را با آب مقطر خیس کنید و سپس خمیر را روی زخم مرطوب بمالید.
  • خمیر را با کمپرس گرم به مدت 15 دقیقه در جای خود نگه دارید.
  • ناحیه را بشویید و روزانه تکرار کنید.

قبل از امتحان هر یک از داروهای بالا ، زخم و ناحیه اطراف آن را کاملا بشویید و خشک کنید. فقط از این داروها روی زخم ها استفاده کنید نه زخم های باز. همیشه قبل از امتحان کردن یک محصول یا ماده جدید روی پوست خود ، یک تست پچ انجام دهید تا از تحریک و جوش جلوگیری کنید. اگر هر یک از این داروها باعث تحریک می شوند ، بلافاصله استفاده را متوقف کنید.

نتیجه گیری:

اگر می خواهید یک زخم کمتر قابل توجه به نظر برسد ، ممکن است بخواهید یک درمان طبیعی را امتحان کنید. افراد زیادی هستند که معتقدند درمان های طبیعی می توانند کار را انجام دهند.

مانند هر درمان خانگی ، قبل از شروع با متخصص مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید. یک پزشک می تواند بینش و توصیه هایی در مورد درمان هایی که باید یا نباید امتحان کنید ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید